خانه تولیدکننده انرژی | تولید انرژی پاک در خانه
خانه تولید کننده انرژی در بلغارستان، راهکاری جدید برای جهان امروز

در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی و گسترش آن، مصرف انرژی نیز افزایش یافته است. این مصرف انرژی تنها محدود به واحد صنعتی نیست و شامل واحدهای مسکونی نیز می‌شود. بهای مصرفی انرژی نیز یکی از عواملی که انسان امروزی با آن درگیر است و گاهی بهای این مصرف سر به فلک میزند. در سالهای اخیر مهندسین و دانشمندان سعی کرده اند برای کاهش مصرف انرژی از سیستمهای جایگزین تولیدکننده انرژی بیشتر استفاده کنند. مثلا ساختمانهایی با آبگرم کنهای خورشیدی یا دیوارهای ذخیره کننده انرژی خورشیدی از جمله تلاشهایی برای جایگزین کرده تولیدکننده انرژی با استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و کم کردن هزینه مصرف انرژی در جاهای مختلف است. حال یک شرکت معماری در بلغارستان خانه‌ای ساخته است که
میزان تولید انرژی در آن نه تنها پاسخگوی میزان مصرف انرژی آن بوده، بلکه بسیار بیشتر است، 

مساحت این خانه 970 متر مربع است و بخش بزرگی از انرژی آن توسط پنل‌های خورشیدی واقع در سقف و بیومس تولید می شود. مقدار بتن استفاده شده در این خانه بسیار کم است و سازه‌های آن بسیار سبک هستند.

از طرفی دیوارهای خانه مجهز به نانوکامپوزیت‌های عایقی بوده که میزان گرما و سرما تلف شده را به حداقل کاهش می دهد.
سیستم تهویه این خانه  توسط یک سیستم تهویه مکانیکی با بازیابی حرارتی تامین می شود که تمام انرژی مورد نیاز خود را توسط پنل‌های تعبیه شده در سقف تامین می‌کند. هزینه تامین ادوات تولید انرژی در این خانه تنها 5 درصد از کل هزینه صرف شده برای ساخت آن بوده است و از طرفی تمام استاندارهای انرژی که در سال 1990 در آلمان توسعه داده شده را داراست.

این خانه که خانه انرژی نامیده شده، مجهز به 50 پنل فتوولتاییک است که در سال حدود 10750 کیلو وات ساعت انرژی تولید می کنند که خیلی بیشتر از نیاز انرژی این خانه است، انرژی تولیدشده مازاد به یک شبکه پیشرفته منتقل و ذخیره می شود. ساخت هر متر مربع این خانه حدود 953 یورو هزینه دربرداشته است. این خانه دوستدار محیط زیست، تمام استانداردهای بین المللی زیست محیطی را داراست.


1397/12/11 تاریخ انتشار مقاله 1712 بازدید